() -

/ Bible pro děti / Nový zákon / Návrat marnotratného syna

Návrat marnotratného syna

z knihy "Malá dětská Bible" , vydal(o): Karmelitánské nakladatelství
Pat Alexander, ilustr. Carolyn Cox

 

NÁVRAT SYNA

Lukáš 15,11 – 32

Za Ježíšem nechodili jenom lidé dobří. Stýkal se i s lidmi, od kterých se ostatní drželi dál. Farizeové si stěžovali na to, s kým se Ježíš stýká.

A tak jim jednoho dne vyprávěl jeden příběh.

Jeden muž měl dva syny. Mladší syn ho požádal, aby mu dal jeho podíl na majetku. Když ho dostal, odešel z domova do ciziny a tam všechno lehkomyslně utratil. Když už mu peníze došly, nastal v té zemi velký hlad a on začal mít nouzi. Dostal práci u jednoho hospodáře, který ho poslal pást vepře. Měl takový hlad, že by jedl i slupky lusků, kterými krmil vepře. Ale ani ty mu nikdo nedal. Stýskalo se mu po domově.

“Jsem to ale hlupák,” řekl si. “Kolik nádeníků mého otce má chleba víc, než potřebuje, a já tu umírám hladem! Půjdu ke svému otci a řeknu mu, že lituji toho, co jsem udělal. Vím, že už si nezasloužím, abych byl jeho synem. Snad mě přijme za nádeníka!” Vydal se na cestu domů. Otec ho uviděl přicházet, vyběhl mu naproti, objal ho a políbil.

“Přineste mu nové šaty,” zavolal na své služebníky, “přiveďte vykrmené tele, zabijte ho a připravte k jídlu! Hodujme a veselme se! Myslel jsem, že můj syn je mrtvý, ale on žije, že se ztratil, ale zase se našel!”

Když se jeho starší bratr vracel domů a dozvěděl se, co se stalo, rozzlobil se. “Pracoval jsem pro tebe celá léta a nikdy jsi mi nedal ani kůzle, abych pohostil své přátele,” vyčítal svému otci. “A teď pořádáš hostinu kvůli mému nepovedenému bratrovi.” “Synu, všechno, co je moje, je i tvoje,” řekl mu otec, “ale máme proč se veselit a radovat, protože tento tvůj bratr byl mrtev, a zase žije, byl ztracen, a je zase nalezen.”

 


Komiks o marnotratném synovi - Marnotratný syn Marnotratný syn (JPG, 1 MB)

K příběhu nabízíme ke stažení:
jednotlivé omalovánky s textem: Odchod Odchod (GIF, 24 kB), utrácení utrácení (GIF, 15 kB), prázdný měšec prázdný měšec (GIF, 14 kB), pasák vepřů pasák vepřů (GIF, 34 kB), otec otec (GIF, 15 kB), cesta domů cesta domů (GIF, 19 kB), s otcem s otcem (GIF, 16 kB), hostina hostina (GIF, 41 kB)

nebo celý soubor ve formátu PDF: Omalovánka marnotratný syn (207 kB),

dále rébusy Marnotratný syn 1 Marnotratný syn 1 (GIF, 41 kB)Marnotratný syn 2 Marnotratný syn 2 (GIF, 47 kB)
a dva obrázky k vybarvení pasák vepřů pasák vepřů (GIF, 45 kB)návrat k otci návrat k otci (GIF, 31 kB) z omalovánkového sešitu "Návrat ztraceného syna", vydalo nakl. Cesta, autor: Anna Šmalcová.

Omalovánka od Jindry Hubkové: Otec a syn Otec a syn (GIF, 43 kB)

 

 ​Nabízíme i další pracovní listy a obrázky k tématu.

Newsletter do e-mailu 1x za měsíc

Newsletter do e-mailu 1x za měsíc
(12. 2. 2025) Z našeho webu si můžete objednat newsletter s novinkami, který budeme rozesílat jednou měsíčně. 

Čtrnáct pražských mučedníků, františkánů

Čtrnáct pražských mučedníků, františkánů
(10. 2. 2025) 15.2.  si připomínáme svátek čtrnácti pražských mučedníků, františkánů, kteří byli zabiti pro svou víru 15. 2.…

Sv. Valentin (14.2.)

Sv. Valentin (14.2.)
(8. 2. 2025) Svatý Valentýn je po celém světě uctíván jako patron zamilovaných. / Omalovánka, pracovní list....

Lap-book z časopisu DUHA

Lap-book z časopisu DUHA
(7. 2. 2025) Aktivační složka zvaná lapbook věnovaná eucharistii - se třemi kapsami a třemi vloženými listy.

Najdi svoje "MY" - víkendovka pro mládež 14 -18 let

Najdi svoje "MY" - víkendovka pro mládež 14 -18 let
(6. 2. 2025) Zveme tě na víkendovku pro mládež od 14 do 18* let, kde se budeme bavit o přátelství, rodinných vztazích i o tom,…

Masopust / karneval

Masopust / karneval
(5. 2. 2025) Masopust začíná po svátku Tří králů (6.1.) a končí v úterý před Popeleční středou, 40 dnů před Květnou nedělí.

Aktualizováno

Co víme o životě svatého Jana Bosca? (13.2.2025, 11:19)

Jan Bosco, kterému se říkalo Don Bosco, byl kněz, který měl velké srdce pro děti a mladé lidi.

Obrazová křížová cesta k zamyšlení (13.2.2025, 9:36)

Tato cesta vybízí děti k tomu, aby společně nebo ve skupinách přemýšlely o jednotlivých obrázcích.